Over Spring Company

Missie

De missie van Spring Company is het boosten van de innovatiekracht van Nederland.  

‘Spring’ betekent lente. Lente is het seizoen van de vernieuwing. Ook betekent ‘Spring’ veerkracht. Door middel van innovatie worden organisaties toekomstbestendig en veerkrachtig.

Visie

Innovatie is geen nice-to-have, maar een must. We staan als samenleving voor grote maatschappelijke vraagstukken. Onder meer: Hoe gaan we de klimaatdoelstellingen van Parijs behalen? Hoe transformeren we naar een nieuwe industrie en economie? Hoe houden we de zorg betaalbaar? Hoe creëren we een inclusieve samenleving? Overheden en bedrijven staan voor de uitdaging om met nieuwe oplossingen te komen voor deze vraagstukken. Ze moeten continu inspelen op een veranderende klantvraag en slim gebruiken maken van nieuwe technologie. Voor bedrijven is het daarbij ook van belang om onderscheidend en concurrerend te zijn. Dit vraagt om visie en innovatiekracht; het vermogen om nieuwe waardevolle producten, diensten, oplossingen en business modellen te ontwikkelen.

Klantvragen

Spring Company wordt benaderd voor de vragen zoals:
Welke trends & ontwikkelingen zijn van bepalend voor de toekomst van onze sector? Welke transitie moet onze sector maken? Hoe kunnen we onze omzet vergroten? Wat is het bestaansrecht van onze organisatie als onze diensten gedigitaliseerd, in overvloed en gratis worden? Hoe ziet ons business model van de toekomst eruit? In welke technologieën moeten we investeren? Hoe vergroten we de innovatiekracht van onze teams? Hoe kan een nieuwe generatie leiders innovatie stimuleren? Hoe kunnen we op grotere schaal duurzame toegevoegde waarde bieden aan onze doelgroep? Hoe vernieuwen we ons productaanbod?

Activiteiten

Als facilitator begeleidt Spring Company organisaties bij de ontwikkeling van nieuwe strategieën, producten, diensten en oplossingen. Daarnaast vergroot Spring Company de innovatiekracht van individuen, teams en organisaties. Door hen te voorzien van de inzichten, methodieken en praktische handvatten die hen in staat stellen hun eigen toekomst te maken.

Klanten

Spring Company zet haar expertise en die van anderen in voor zowel grote organisaties als midden- en kleinbedrijf, profit en non-profit. Kijk voor meer informatie bij “Opdrachtgevers”.

Organisatie

Spring Company werkt veelvuldig samen met partners zoals facilitators, innovators, trendwatchers, specialisten en ontwikkelaars op het gebied van big data, kunstmatige intelligentie en digitalisering, designers, visualisers en wetenschappers. Bijvoorbeeld op het gebied van design thinking met professor Michael Shanks (Stanford University, Hasso Plattner Institute of Design, de bekende d.school, Center for Design Research en Stanford’s Center for Professional Development).

Founder

Spring Company is de onderneming van Janne Vereijken (1982). Janne Vereijken studeerde Bedrijfskunde (bachelor), Strategie (master) en Algemene Cultuurwetenschappen (bachelor) aan de Radboud Universiteit Nijmegen. In 2011 heeft zij Spring Company opgericht.