Projectomschrijving

Design Thinking for the Future Financial

In opdracht van de Creating Insights University (CIU) geeft Spring Company op 20 maart 2018 een workshop Design Thinking for the Future Financial.

De Creating Insights University (CIU) is het opleidingsinstituut voor professionals: hoger opgeleiden die zich willen blijven ontwikkelen binnen het financiële vakgebied. Technologische ontwikkelingen & trends volgen elkaar in hoog tempo op. Het is aan de financieel professional om zijn eigen pad uit te stippen en interessant te blijven voor snel ontwikkelende organisaties. De CiU heeft hierin een verbindende rol en ontwikkelt opleidingen en cursussen voor de Future Financial.

Design Thinking for the Future Financial

Veel maatschappelijke en technologische ontwikkelingen zoals digitalisering, big data, robotisering en kunstmatige intelligentie gaan vandaag de dag sneller dan ooit. De klantvraag verandert en de concurrentie zit niet stil. Organisaties moeten hier op inspelen met nieuwe producten, diensten, business modellen, processen, organisatievormen en manieren van werken. Dit vraagt om aanpassingsvermogen en innovatiekracht. Niet alleen van organisaties, maar ook van mensen. Veel (financiële) professionals zien hun vakgebied en hun organisaties veranderen. Ze zullen hun vak, toegevoegde waarden en manieren van werken voor (interne) klanten continu moeten aanpassen, verfijnen en vernieuwen om toekomstbestendig te blijven.

Innovatietechniek

Maar hoe doe je dat? Hoe zorg je dat jouw werk / output aansluit bij de behoeften en belevingswereld van jouw klant? Hoe kom je met nieuwe toegevoegde waarde of dienstverlening waar je klant zelf niet eens aan denkt? Hoe kom je tot meer verrassende, creatieve oplossingen?

In deze training maak je op praktische manier kennis met ‘Design Thinking’. Dit is een innovatietechniek voor het ontwerpen van nieuwe producten, diensten, oplossingen en zelfs complexe systemen.

“Design thinking helps a business or organization connect better with the people it serves. It matches people’s needs with what is technologically feasible and viable as business strategy or institutional policy. Design thinking is a way of being agile and flexible, putting people first in a world of change.”

In Silicon Valley past 30% van de start-ups design thinking toe. Corporates zoals Google, IBM en Procter & Gamble innoveren met design thinking. Ook onder publieke organisaties wordt design thinking steeds populairder.
In de training doorloopt u een mini-innovatieproces waarbij je diverse Design Thinking technieken toepast op een alledaagse case.

Stappen van het innovatieproces die worden doorlopen:

  • Research: het verkrijgen van dieper inzicht in de (interne) klant
  • Probleemidentificatie (re-framing van het vraagstuk)
  • Ideeën genereren en selecteren
  • Prototyping & testing

Voor elke stap ontvangen deelnemers concrete instructies.

Reflectie

Na het doorlopen van dit innovatieproces vindt er een reflectie plaats. Hierbij wordt stilgestaan bij de procesfasen, technieken, kernwaarden en kracht van design thinking. Tot slot wordt interactief besproken hoe je opgedane ervaringen kunt toepassen in jouw organisatie of werk. De volgende dag kun je Design Thinking direct gebruiken bij het vernieuwen van diensten of oplossingen voor jouw klanten of opdrachtgevers. Deze rollercoaster bootcamp is een echte aanrader als je praktische ervaring op wilt doen met design thinking.

Key words: high energy, high creativity, fun

  •  Prijs: € 395 excl. btw
  • Start: 20 mrt. 2018
  • Duur: 16.00 tot 20.00 uur
  • Locatie: Den Haag
  • Studieduur: 1 dagdeel
  • Max. aantal deelnemers: 25 (minimaal 8)
  • PE-uren: 4
  • Cerfiticaat: Ja

Aanmelden kan via Creating Insights University