Masterclass Innovatie door Big Data – Dag van de Waardecreatie van Eiffel

Over dit project

Masterclass Innovatie door Big Data – Dag van de Waardecreatie van Eiffel

 

Op 8 september 2016 geeft Janne Vereijken de Masterclass Innovatie door Big Data op de Dag van de Waardecreatie van Eiffel.
De wereld om ons heen verandert razendsnel door technologische, maatschappelijke en economische ontwikkelingen en over big data praten we inmiddels al zo’n 5 jaar. Doordat het steeds beter lukt om al die data te interpreteren en te transformeren naar smart data, worden ze van grote toegevoegde waarde, tenminste als de organisatie in staat is erop te anticiperen.

 

In deze masterclass staan we uitgebreid stil bij de invloed van big data en andere nieuwe ontwikkelingen op organisaties. Aan de hand van de meest innovatieve bedrijven en organisaties krijg je voorbeelden hoe deze ontwikkelingen te benutten zijn om de organisatie te versterken, de klant centraal te zetten en ze te gebruiken voor beleid en sturing. En natuurlijk blijft het niet bij voorbeelden. In deze actieve masterclass ontdek je welke kansen big data jouw organisatie biedt.

 

“Innovatie voelde altijd als een kwestie van geluk. Het model van Janne Vereijken gaat mij helpen!” Roderik Rensen – ABN AMRO

 

“Wat kan ‘big data’ betekenen voor innovaties? Ik ging naar de werksessie onder leiding van Janne Vereijken op de Dag van de Waardecreatie van EIFFEL met het idee dat die betekenis nul is. Mijn vooroordeel is dat voor innovatie creativiteit nodig is en die sla je dood met veel gegevens. Mijn vooroordeel smolt als sneeuw in de zon. Goed inzicht is nodig om tot goede oplossingen te komen. Dat is in feite het motto rond big data en innovaties. En om dat inzicht te krijgen, bieden ‘big data’ in potentie heel veel aanknopingspunten. Dat werd wel duidelijk in deze sessie”. Leo Euser, Interim manager

 

Lees hier de blog van deelnemer Leo Euser (Interim manager) over de masterclass.

 

 

Categorie
Nieuws, Projecten