5 december 2017

Workshop ‘How AI becomes human-centered’ – Wolters Kluwer

Workshop ‘How AI becomes human-centered’ – Wolters Kluwer

 

Spring Company heeft in samenwerking met Danny Mekic een onderdeel van de Talent Summit 2017 van Wolters Kluwer verzorgd. Het thema van de Talent Summit 2017 was kunstmatige intelligentie. Danny Mekic gaf een key note ‘You and AI’ over kunstmatige intelligentie en Janne Vereijken heeft de workshop ‘How AI becomes human-centered’ gegeven.

 

Vaak wordt gedacht dat kunstmatige intelligentie om de mogelijkheden en onmogelijkheden van technologie draait. Maar de meeste discussies over gaan over acceptatie, wenselijkheid en ethiek van kunstmatige intelligentie. Denk aan de algoritmes van zelfrijdende auto’s, banenverlies door kunstmatige intelligentie, of robots onze partners of geliefden worden, of ze ons ooit gaan domineren etc. Deze vraagstukken gaan niet alleen over de toekomst, maar ook over hedendaagse toepassingen. Nu al merk je dat de acceptatie van nieuwe AI toepassingen van cruciaal belang is voor de adoptie en diffusie van kunstmatige intelligentie. Willen bijvoorbeeld professionals zoals dokters en advocaten de nieuwste toepassingen op dit gebied gebruiken? Dit is niet altijd vanzelfsprekend.

 

Het draait dus niet alleen om de technische oplossing en haalbaarheid van kunstmatige intelligentie. Het gaat over het ontwerpen en vormgeven van de relatie van mensen tot machines en software. Hier komt design thinking kijken! Design Thinking geeft de handvatten voor het ontwerpen van wenselijke toepassingen waarbij de eindgebruiker centraal staat.

 

Daarom heeft Wolters Kluwer de workshop ‘How AI becomes human-centered’ over design thinking opgenomen in het programma van de Talent Summit 2017. In deze week passen de deelnemende high potentials design thinking toe op hun eigen AI project.

Wilt u meer weten over dit onderwerp of deze workshop, neem contact op. 

 

GERELATEERDE BLOGS