praktische informatie

De duur varieert van een workshop van 2 uur tot een training van meerdere dagen afhankelijk van de wensen van de opdrachtgever.

8 tot 50 personen

Impressed! Dat zijn onze ‘Talent Summit’ talenten van Wolters Kluwer. 25 (internationale) Young Professionals hebben een inspirerende, dynamische Bootcamp Design Thinking gevolgd! Janne Vereijken is in staat om haar enthousiast en ‘drive’ over te brengen op de deelnemers. Wij kunnen niet wachten op een vervolgsessie!

Ingrid van Houten, Coördinator HR processen bij Wolters Kluwer Nederland B.V.

Janne is een vakvrouw, bruist van de energie en heeft een aanstekelijk enthousiasme voor innovatie. Ze heeft ons mt tijdens een offside een inspirerende workshop gegeven in design thinking. Een aanrader voor ieder bedrijf wat wil innoveren.

Ilse Overwater, Rabobank

Of Janne Vereijken impact kan maken met een bootcamp van Spring Company? En hoe! in het najaar 2016 heeft zij haar bootcamp innovatie gegeven aan een kernteam van politie West Utrecht. In 1 middag bouwde zij een brug van conservatisme naar veranderingsgericht omgaan met je eigen werk. Het kernteam bestond niet uit jonge “eager minds”: een gemêleerd gezelschap met alle bloedgroepen uit de politieorganisatie. En ja: ook zo’n wijkagent die er eigenlijk totaal geen zin in had (ook die heb je soms…). Tijdens de bootcamp kreeg Janne Vereijken iedereen mee door haar positieve energie, haar duidelijke structuur en gebruik van snelle korte rondes om iedereen in de boot te houden. Door haar praktijkcase van de “innovatie cyclus” wist ze heel low level aan iedereen het principe van dynamisch innoveren, van customer based developing, visuele presentatie en werken met open vizier bij te brengen.
Knappe prestatie! Wij hebben er veel aan gehad. In 4 maanden hebben we middels 8 ontwerpsessies -gebaseerd op de innovation thinking method van Janne Vereijken- meer dan 20 innovaties in de multidisciplinaire veiligheidsketen in gang gezet en deze geborgd in de bestaande werkprocessen. Bedankt Janne, mede namens mijn collegas van Politie West Utrecht, voor jouw inspirerende en actiegerichte bootcamp! Dit gun ik meer politie- en andere overheidsinstellingen!

Petrie Velthof – Van Dorp, Team en programmamanagement Nationale Politie

Design Thinking Bootcamp

Design Thinking Bootcamp

 

In deze bootcamp maakt u op praktische manier kennis met ‘Design Thinking’. Dit is een innovatietechniek voor het ontwerpen van nieuwe producten, diensten, oplossingen en zelfs complexe systemen.

 

“Design thinking helps a business or organization connect better with the people it serves. It matches people’s needs with what is technologically feasible and viable as business strategy or institutional policy. Design thinking is a way of being agile and flexible, putting people first in a world of change.”

 

In Silicon Valley past 30% van de start-ups design thinking toe. Corporates zoals Google, IBM en Procter & Gamble innoveren met design thinking. Ook onder publieke organisaties wordt design thinking steeds populairder.

 

Programma

In de bootcamp doorloopt u een mini-innovatieproces waarbij u diverse Design Thinking technieken toepast op een case.

 

Stappen van het innovatieproces die worden doorlopen:

  • Empathize: het verkrijgen van dieper inzicht in de eindgebruiker, klant of burger
  • Define: re-framing, het formuleren van de design challenge
  • Ideate: creatieve ideeën genereren en selecteren
  • Prototyping & Testing van nieuwe oplossingen

Voor elke stap ontvangen deelnemers concrete instructies.

 

Optioneel: Aan het einde van de bootcamp pitchen deelnemers hun innovaties voor een jury. De jury beoordeelt de innovaties aan de hand van vooraf vastgestelde criteria en het winnende team ontvangt een prijs.

 

Na het doorlopen van dit innovatieproces vindt er een reflectie plaats. Hierbij wordt stilgestaan bij de procesfasen, technieken, kernwaarden en kracht van design thinking.

 

In het tweede deel van de bootcamp vindt een verdere verdieping plaats. Mensen krijgen extra design thinking handvatten en technieken aangereikt voor het inleven en verdiepen in de klant / eindgebruiker, het identificeren van vraagstukken, het genereren & beoordelen van ideeën, prototyping en het effectief communiceren over je ideeën en innovaties door middel van storytelling. Hierbij wordt interactief met de deelnemers besproken hoe deze handvatten en technieken specifiek binnen de eigen organisatie toegepast en benut kunnen worden.

 

Resultaten

De volgende dag kunt u Design Thinking direct gebruiken bij het vernieuwen van producten, diensten of oplossingen voor uw klanten of doelgroep.

 

Deze rollercoaster bootcamp is een echte aanrader als u praktische ervaring op wilt doen met design thinking.

 

Key words; high energy, high creativity, fun.