Retail kleding winkel

10 november 2021

Design Thinking Workshop voor retail & e-commerce leaders

Spring Company heeft een online Design Thinking Workshop gegeven aan CEO’s en andere business leaders (van o.a. Decathlon International, Jumbo Supermarkten en Signify) aangesloten bij Comeos. Comeos vertegenwoordigt de Belgische handel en diensten. Haar leden verkopen aan bedrijven of rechtstreeks aan de consument, zowel in winkels als online.

 

Online Design Thinking workshop

In de Design Thinking Workshop maak je in korte tijd kennis met de essentie, de kracht en het proces van Design Thinking. Dit is een innovatietechniek voor het ontwerpen van nieuwe producten, diensten, oplossingen en zelfs complexe systemen. Je kunt er antwoord mee vinden op relevante vragen voor retailers als:

  • Hoe kan ik van click&collect een success maken?
  • Hoe maak ik shoppen op afspraak rendabel?
  • Hoe krijg ik nieuwe doelgroepen naar mijn winkel?
  • Hoe krijg ik bestaande klanten naar mijn online kanalen?
  • Welke meerwaarde kan ik bieden ten opzichte van platforms?

In Silicon Valley past 30% van de start-ups Design Thinking toe. Corporates zoals Google, IBM en Procter & Gamble innoveren met Design Thinking.

Lees meer over de Design Thinking methode.

 

Resultaten van de Design Thinking workshop

In de workshop leer je hoe je het proces en technieken van design thinking kunt inzetten voor de ontwikkeling van allerlei oplossingen. Met design thinking kun je op een effectieve en efficiënte manier tot verrassende concepten komen die werkelijk voorzien in de behoeften van eindgebruikers. Je kunt voorkomen dat je te veel tijd, geld en energie steekt in oplossingen die niet werken of te weinig toegevoegde waarde bieden.
In de Design Thinking Workshop leer je:

  • wat de kracht en kenmerken van design thinking zijn
  • wat de verschillende fasen van het design thinking proces (Empathize, Define, Ideate, Prototype en Test) inhouden
  • wat de functie van elke stap in het proces is
  • hoe je Empathize, Define, Ideate, Prototype en Test praktisch toepast
  • voor welke doeleinden en situaties design thinking geschikt is
  • welke cultuur nodig is om design thinking goed toe te passen

 

Methodiek

•    leren door te doen en ervaren
•    heldere uitleg over de methodiek en achterliggende gedachten
•    herkenbare cases die de toepassing en kracht van design thinking verduidelijken
•    praktische handvatten voor de toepassing van design thinking in jouw werk
•    high energy en fun

De workshop werd gegeven door Janne Vereijken, founder van Spring Company, innovator, Rotterdamse Zakenvrouw van het Jaar 2018 en Romeo Vreeken, Creative Director van Doyle Studio.

 

Reacties van deelnemers

GERELATEERDE BLOGS

Visie & Strategie Adchieve

Visie & Strategie Adchieve

Adchieve, opgericht in 2005, behoorde tot de eerste bedrijven in de wereld die longtail tekstadvertenties...