Masterclass Innoveren met Big Data

Over big data praten we inmiddels al zo’n 5 jaar. Doordat het steeds beter lukt om al die data te interpreteren en te transformeren naar smart data, worden ze van grote toegevoegde waarde, tenminste als de organisatie in staat is erop te anticiperen. In deze sessie krijgen deelnemers handvatten hoe te innoveren met big data. Deze handreikingen worden geïllustreerd aan de hand van voorbeelden van big data toepassingen in verschillende sectoren. En natuurlijk blijft het niet bij voorbeelden. In deze actieve masterclass ontdek je welke kansen big data jouw organisatie biedt.

Programma

  • Wat is innovatie? Wat is Big Data? Wat is de rol en toegevoegde van Big Data bij innovatie?
  • Cases ter inspiratie – Uiteenlopende toepassingen van Big Data in verschillende sectoren.
  • Introductie Big Data Innovatie Model.
  • Zoeken naar big data kansen voor de eigen organisatie: in groepen van aan de slag met het Big Data Innovatie Model

“Innovatie voelde altijd als een kwestie van geluk. Het model van Janne Vereijken gaat mij helpen!” Roderik Rensen – ABN AMRO

“Wat kan ‘big data’ betekenen voor innovaties? Ik ging naar de werksessie onder leiding van Janne Vereijken op de Dag van de Waardecreatie van EIFFEL met het idee dat die betekenis nul is. Mijn vooroordeel is dat voor innovatie creativiteit nodig is en die sla je dood met veel gegevens. Mijn vooroordeel smolt als sneeuw in de zon. Goed inzicht is nodig om tot goede oplossingen te komen. Dat is in feite het motto rond big data en innovaties. En om dat inzicht te krijgen, bieden ‘big data’ in potentie heel veel aanknopingspunten. Dat werd wel duidelijk in deze sessie”. Leo Euser, Interim manager

Voor boekingen of meer informatie over deze masterclass, neem contact op.

Terug naar ‘Innovatie’ en ‘Training en Opleiding’.