Janne Vereijken heeft de keynote ‘A guide to kickass innovation’ gegeven op een netwerk & kennisevent van USP Marketing Consultancy. Dit is hét toonaangevende marktonderzoeksbureau voor de bouwsector, de installatiesector, de doe-het-zelfsector en de woonsector.
De keynote ging over de trends & ontwikkelingen in de branche zoals digitalisering, duurzaamheid en circulariteit. Janne is dieper ingegaan op het Product As A Service (PAAS) businessmodel. In het Product As A Service businessmodel worden producten tot diensten getransformeerd. Hierbij betaalt de klant voor het gewenste resultaat in plaats het bezit van een product. In plaats het verkopen van producten, bieden producenten toegang tot producten. Dit gebeurt in de vorm van verhuur of leasing, vaak in de vorm van een abonnement. Dit model is een belangrijke schakel in het realiseren van de circulaire economie.
Tot slot gaf Janne Vereijken adviezen om innovaties zoals PAAS te realiseren.
Jan-Paul Schop, managing director USP-Marketing Consultancy, over de lezing: ‘We kijken met veel genoegen terug op de inspiratiesessie van Janne Vereijken voor onze fabrikanten in de installatiebranche. Zij hield de deelnemers voor dat innoveren hét middel is om organisaties, producten en diensten waardevoller, slimmer en duurzamer te maken. Haar optreden was top! We gaan haar vaker inzetten’.
Ook een inspirerende spreker over innovatie nodig?
Check de keynotes van Janne Vereijken.
Visie en strategie ontwikkelen met Spring Company
Spring Company begeleidt directies en strategieteams bij de ontwikkeling van heldere strategieën voor het realiseren van ambities.
Weten wat we voor jou kunnen betekenen? Ontdek hoe wij een helderde strategie met je maken.
Innoveren met Spring Company
Het grote risico van innovatie is mislukking. Met als uitkomst: producten die niet verkopen, mooie platforms zonder traffic of halfbakken oplossingen die niet goed werken. De ervaren facilitators en innovators van Spring Company behoeden je voor deze valkuilen. Wij creëren oplossingen die duurzaam, technologisch haalbaar en rendabel zijn. Oplossingen waar mensen werkelijk op zitten te wachten.
Lees meer over innoveren met Spring Company.
Lees meer over strategie
- Strategie ontwikkelen met deze 4 stappen
- Wat is een trend? 8 verschillende soorten trends en hun kenmerken
- 13 valkuilen bij strategie ontwikkeling en hoe je ze kunt vermijden
- Wat is Product As A Service (PAAS)?
- De belangrijkste elementen van een overtuigend bedrijfsplan
- 20 jaar strategie: terugblik en toekomst