Janne Vereijken heeft de keynote ‘Hoe om te gaan met disruptie’ gegeven bij de Presidents’ Table van Canon.
In de keynote ging Janne Vereijken in op trends, ontwikkelingen en innovaties die een ontwrichtende werking hebben. Ze vertelde wat de mogelijke strategische reacties op disruptie van bestaande bedrijven kunnen zijn. Van adopteren, focussen op bestaande technologie en waarde, wait & see tot aanvallen met andere toegevoegde waarde(n). Janne Vereijken gaf adviezen hoe bedrijven op proactieve wijze kunnen reageren op disruptie en wat hierbij de rol van leiders is. Aan bod kwamen aspecten als strategische sensitiviteit, het uitvoeren van experimenten, organisatie flexibiliteit, het transformeren van businessmodellen, het simultaan hanteren van verschillende businessmodellen, het organiseren van strategische innovatie, het creëren van draagvlak voor strategische innovatie en het scheppen van een cultuur voor innovatie.
Innoveren met Spring Company
Als facilitator begeleiden we jouw team bij de ontwikkeling van nieuwe oplossingen. Óf laat het innoveren over aan ons team van experts en innovators.
Lees meer over het faciliteren en realiseren van innovatieprojecten met Spring Company.
Visie en strategie ontwikkelen met Spring Company
Samen met jouw team werken we aan de verschillende elementen van een bedrijfsstrategie. Spring Company faciliteert én denkt mee. We weerhouden je team ervan om voor het oude vertrouwde en voor de hand liggende te kiezen. En gebruiken onze brede ervaring met verschillende industrieën voor het beste resultaat. Ontdek hoe we een heldere strategie met jouw team maken.
Op zoek naar een inspirerende spreker over innovatie?
Ondernemer, innovator en strateeg Janne Vereijken deelt met passie haar verhaal met uw publiek.
Lees meer over strategie
- Strategie ontwikkelen met deze 4 stappen
- Wat is een trend? 8 verschillende soorten trends en hun kenmerken
- 13 valkuilen bij strategie ontwikkeling en hoe je ze kunt vermijden
- Wat is Product As A Service (PAAS)?
- De belangrijkste elementen van een overtuigend bedrijfsplan
- 20 jaar strategie: terugblik en toekomst