Masterclass Design Thinking – Schulink
Op 28 juni 2018 heeft Spring Company i.s.m. met NewTeam een Masterclass Design Thinking gegeven bij Schulink. Schulink is onderdeel van Wolters Kluwer en biedt met haar producten een totaaloplossing voor gemeenten om de professionals in hun dagelijkse werkproces te ondersteunen. Schulinck geeft toegang tot online kennisbanken, welke een praktische en actuele informatie bieden voor gemeenten.
Design Thinking is een innovatietechniek voor het ontwerpen van nieuwe oplossingen, producten en diensten. “Design thinking helps a business or organization connect better with the people it serves. It matches people’s needs with what is technologically feasible and viable as business strategy or institutional policy. Design thinking is a way of being agile and flexible, putting people first in a world of change.”
In Silicon Valley past 30% van de start-ups design thinking toe. Corporates zoals Google, IBM en Procter & Gamble innoveren met design thinking. Ook onder publieke organisaties wordt design thinking steeds populairder.
Tijdens deze training kreeg het team van Schulinck Design Thinking handvatten en technieken aangereikt voor het inleven en verdiepen in de eindgebruiker, het identificeren van vraagstukken, het genereren & beoordelen van ideeën, prototyping en het effectief communiceren over ideeën en innovaties door middel van storytelling. Vervolgens werd verkend hoe deze technieken en opgedane inzichten toegepast kunnen worden in de eigen organisatie.