30 april 2019

Masterclass Innovatiemanagement GBD

Spring Company heeft een tweedaagse masterclass Innovatiemanagement gegeven aan het managementteam van GBD.

Omschrijving

 

Innovatie wordt steeds meer als must gezien. Maar voor veel organisaties is het lastig om hier handen en voeten aan te geven. Hoe organiseer en stimuleer je innovatie? Wat heb je nodig om succesvol te kunnen innoveren? En hoe word je als organisatie innovatiever? Deze masterclass is voor leidinggevenden die de innovatiekracht van hun organisatie willen vergroten.

 

Spring Company hanteert een Innovatiescan om te identificeren wat in uw organisatie de sterktes, zwaktes en uitdagingen zijn op het gebied van innovatie. Op basis van de resultaten van de scan ontwikkelen we gezamenlijk een plan van aanpak voor het vormgeven van innovatie binnen GBD/OCD en het vergroten van het innovatief vermogen van de organisatie. Hierbij wordt nadrukkelijk aandacht besteed aan de rol van leidinggevenden in dit proces. De aanbevelingen van Spring Company zijn gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek en worden begeleid door inspirerende praktijkvoorbeelden.

 

De volgende onderwerpen komen aan bod:

 

  • Het ontwikkelen van een innovatiestrategie
  • Het organiseren van innovatie
  • Het vormgeven van het innovatieproces
  • Het ontwikkelen van innovatiecompetenties
  • Het creëren van een innovatieve organisatiecultuur

 

Testimonial

 

‘BOOSTING INNOVATION’. Dat is de kernachtige opening op de website van Janne’s ‘Spring Company’. De missie van haar mooie bedrijf is al net zo krachtig: ‘De missie van Spring Company is het boosten van de innovatiekracht van Nederland.’ Daarmee zegt Janne niets te veel. Haar deskundige aanpak waar de energie van afspat, vind ik iedere keer weer zo inspirerend en motiverend dat het een genot blijft haar als facilitator aan het werk te zien waarbij zij innovatie en innovatiekracht vanuit theoretische inzichten op no nonsense-wijze in de praktijk toepasbaar weet te maken. Voor organisaties en voor de mensen die er werken. Wat haar aanpak extra bijzonder maakt, is dat zij dat zowel voor profit als non-profit-organisaties zeer veerkrachtig weet te doen. Samengevat vind ik Janne’s energie-gevende aanpak te omschrijven als: ‘BOOSTING INNOVATION!’ – Arri Hartog, Directeur GBD/OCD.

 

Meer weten? Neem contact op.

GERELATEERDE BLOGS

Visie & Strategie Adchieve

Visie & Strategie Adchieve

Adchieve, opgericht in 2005, behoorde tot de eerste bedrijven in de wereld die longtail tekstadvertenties...