De Mindset van de Business Leader is een jaarlijks onderzoek onder strategische leiders over een persoonlijke kijk op Leiderschap & Ondernemerschap. Hieronder enkele interessante resultaten van het onderzoek van 2013 volgens Spring Company:
De samenvatting van het onderzoek:
“Begin 2013 hebben ruim 150 Nederlandse directeuren en topondernemers uit uiteenlopende branches deelgenomen aan het onderzoek ʻDe Mindset van de Business Leaderʼ. Wat blijkt? De ondernemers hebben de nieuwe realiteit geaccepteerd en ondernemen met volle kracht vooruit. Groei, vernieuwen en aanvallen zijn de trefwoorden waarmee men het eigen ondernemerschap typeert. De organisatie is voor het merendeel op orde en de aandacht richt zich nu vooral op de buitenwereld. De managementagenda gaat nog meer dan in 2012 over sales en innovatie. Daarnaast is er toenemende aandacht voor het vergroten van de merkwaarde. De belangrijkste prioriteiten met betrekking tot het personeel zijn: verhoging van de productiviteit van medewerkers, het aantrekken van nieuwe talentvolle medewerkers en het blijvend investeren in scholing & opleiding. Daarbij vormt meer dan ooit inspirerend leiderschap de sleutel tot het succes. Opvallend is dat een groot deel van de ondervraagde leiders vindt dat de huidige cultuur van de eigen organisatie niet passend is bij wat er nu nodig is.”