24 juli 2014

Project The Innovation Circle: tweede groep deelnemers gestart

Bij verzekeraar Bovemij is de tweede groep deelnemers gestart binnen The Innovation Circle. The Innovation Circle fungeert als development programme voor managers en professionals én als innovatie-afdeling binnen Bovemij. Deelnemers leren hoe te innoveren en ontwikkelen tegelijkertijd nieuwe business cases. Het doel is om een moderne en veerkrachtige organisatie te creëren die in staat is om flexibel in te spelen op trends en ontwikkelingen.
Deelnemers werken gedurende vijf maanden aan nieuwe business case die worden gepresenteerd aan de directie van de Bovemij Groep. Nieuwe groepen deelnemers volgen totdat minimaal 20% van de organisatie het programma heeft doorlopen. The Innovation Circle – Bovemij blijft vervolgens dienen als innovatie hotspot voor de organisatie.

Reactie van een deelnemer uit de eerste groep van de The Innovation Circle – Bovemij:
Door het leggen van associaties en maken van vergelijkingen weet Janne Vereijken het creatieve brein te activeren om zaken vanuit een ander perspectief te kunnen benaderen en te beoordelen. 
Een bijzondere eigenschap van Janne is dat zij – naast de enorme hoeveelheid algemene kennis – legio onderwerpen kan koppelen aan praktische voorbeelden die sprekend zijn voor de luisteraar. Hierdoor wordt een toch wel lastig proces heel dichtbij gebracht waardoor het makkelijker te begrijpen en toe te passen is. Een inspirerende en vooral enthousiaste sessie van Janne is geen overbodige luxe voor organisaties die verstrikt zijn in ‘oud denken’. Bij ons heeft het veel mooie, nieuwe ideeën opgeleverd.” (Nathan Bakker)

The Innovation Circle is een project van Spring Company in samenwerking met collega-ondernemers van The Smart Value Group. Onder het label InnovatieVitamine brengen we organisaties verder op het gebied van innovatie.

                    

GERELATEERDE BLOGS

Visie & Strategie Adchieve

Visie & Strategie Adchieve

Adchieve, opgericht in 2005, behoorde tot de eerste bedrijven in de wereld die longtail tekstadvertenties...