2 december 2015

Liander – Innovatie Bootcamp

Liander – Innovatie Bootcamp

 

Spring Company heeft voor een team marketeers van Liander een Innovatie Bootcamp georganiseerd. Liander is een nutsbedrijf dat het midden- en laagspanningselektriciteitsnet en het hoge en lagedruk gasnet in een deel van Nederland beheert. Liander een bedrijfsonderdeel van het netwerkbedrijf Alliander.

 

In de Innovatie Bootcamp doorlopen deelnemers in groepen een mini-innovatieproces. De innovatieopdrachten hebben betrekking op cases van Alliander.

 

Stappen van het innovatieproces die worden doorlopen:

 

  • Research
  • Probleemidentificatie
  • Ideeën genereren en selecteren
  • Prototyping & testing
  • Pitching

 

Voor elke stap ontvangen deelnemers concrete instructies. Aan het einde van de middag pitchen deelnemers hun innovaties voor een jury. De jury beoordeelt de innovaties aan de hand van vooraf vastgestelde criteria en het winnende team ontvangt een prijs. Tot slot vind het een wrap-up plaats waarbij interactief wordt besproken hoe de ervaringen van de dag binnen Alliander toegepast en benut kunnen worden.

 

Resultaten:

  • Mensen doen ervaring op met verschillende innovatietechnieken
  • Ze werken samen en leren elkaar beter kennen
  • Er worden nieuwe ideeën en concepten ontwikkeld voor reallife cases van Alliander

 

Key words: high energy, high creativity & fun.

 

Lees meer over de Innovatie Bootcamp en andere workshops en opleidingen van Spring Company.

GERELATEERDE BLOGS

Visie & Strategie Adchieve

Visie & Strategie Adchieve

Adchieve, opgericht in 2005, behoorde tot de eerste bedrijven in de wereld die longtail tekstadvertenties...